Obec Slatina nad Úpou
ObecSlatina nad Úpou

Výjimečná sezona v Kladském pomezí

Výjimečná sezona v Kladském pomezí

tisková zpráva o letošní výjimečné sezoně.

Výjimečná sezona v Kladském pomezí
Letošní turistická sezona i celý rok 2020 byl pro organizaci destinačního managementu výjimečný hned v několika směrech. Pojďme si společně připomenout, co vše se událo v Kladském pomezí.
Největší novinkou letošního roku se stal turistický produkt Božena 200, který vznikl u příležitosti 200. výročí od narození nejslavnější české spisovatelky Boženy Němcové. Díky finanční podpoře Královéhradeckého kraje a měst Česká Skalice a Červený Kostelec vznikla nová tiskovina, webové stránky, byla realizována on-line reklama a kampaň v prostorách Českých drah. Natočen byl také jeden díl pořadu Výleťák po stopách Boženy Němcové. Zájem o spisovatelku do našeho regionu přivedl i francouzského novináře Cyrila Guineta, jehož článek vyjde v prosincovém vydání časopisu GEO. V září byla Boženě Němcové věnována jedna z reportáží pořadu Toulavá kamera. Moc nás těší, že i díky naší rozsáhlé propagaci stoupla návštěvnost turistických cílů oproti roku 2019 o více než 20 %.
Díky projektu Čapek se nám letos podařilo navázat spolupráci se zahraničním zastoupením České republiky v Japonsku, kde se Karel Čapek těší velké oblibě. Hned na začátku roku byla realizována pracovní cesta po jeho stopách v Kladském pomezí a během prvního pololetí vznikl ve spolupráci s Královéhradeckým krajem k tomuto tématu tištěný materiál v japonštině s tipy na výlety v našem kraji. Díky spolupráci s agenturou CzechTourism, Kladské pomezí v letošním roce získalo mediální prostor v pořadu Snídaně s Novou a v ranním vysílání Frekvence 1 v podobě soutěží o regionální produkty, pobyty na farmě Wenet a v kempu Brodský.
Naše přípravy na letní sezónu byly citelně ovlivněny jarní epidemií koronaviru. Nastalé situaci jsme se snažili přizpůsobit a efektivně využít všech našich možností k rozvoji cestovního ruchu v regionu. Pro naše partnery jsme vytvořili zcela nové možnosti propagace. Snížili jsme cenu za inzerci v letním vydání turistických novin a pro každého inzerenta byl vytvořen sponzorovaný příspěvek na našem Facebooku. Dále jsme mimořádně vyčlenili 30 % členských příspěvků na cílenou individuální on-line propagaci prostřednictvím našeho webu. Cílem byla podpora
podnikatelů a provozovatelů, kteří na jaře museli uzavřít své provozovny. Tato kampaň se výrazně projevila v navýšení návštěvnosti webu a předčila veškerá naše očekávání.
Epidemie zasáhla také do příprav třetího ročníku česko-polského projektu Festival zážitků. Z důvodu uzavření hranic bylo těsně před spuštěním reklamní kampaně rozhodnuto o jeho přesunutí na léto 2021. Cestovatelská hra pro rodiny s dětmi Toulavý baťoh se uskutečnila bez omezení. Pouze došlo k jejímu prodloužení na dva roky, proto ke slosování o hlavní ceny dojde až na podzim 2021. V letošním roce se do soutěže zapojilo o 7 % soutěžících více než vloni.
Důležitým momentem letošního roku bylo zahájení přípravy nové marketingové strategie pro destinaci Kladské pomezí ve spolupráci s Norou Dolanskou, jež má bohaté zkušenosti napříč službami cestovního ruchu u nás i v zahraničí. Dokument je projednáván a k jeho schválení by mělo dojít v prvním pololetí příštího roku.
V rámci přípravy strategie jsme realizovali také průzkum mezi ubytovateli a provozovateli turistických atraktivit, z nějž vyplynulo, že většina dotazovaných považuje výsledky letošní sezony za stejné či dokonce lepší než v roce předchozím. Více než 80 % věří, že další sezonu zvládnou, ale s výrazným omezením svých příjmů. Dle dostupných měřitelných ukazatelů efektivity našich aktivit, se nám potvrdilo, že investice do marketingu cestovního ruchu je právě v této době nejen účinná, ale ještě více potřebná než kdykoliv předtím.
Velmi si vážíme důvěry a podpory našich členů, bez nichž bychom nemohli existovat, a zároveň jsou pro nás velkým závazkem. Pevně věříme, že se nám společně podaří cestovní ruch podpořit natolik, aby pomohl vytvořit nové příležitosti pro náš region.
Markéta Venclová


Kladské pomezí je obecně prospěšná společnost, jejímž cílem je šetrný rozvoj cestovního ruchu. Jejím zakladatelem je Svaz cestovního ruchu Kladské pomezí, který sdružuje více než 40 měst, obcí a soukromých subjektů.
Kladské pomezí je taktéž oficiální název turistické oblasti v severovýchodních Čechách při hranici s Polskem, která zaujímá rozlohu bývalého okresu Náchod a částečně zasahuje do okresu Trutnov v oblasti Jestřebích hor. Název vychází z historie, kdy tudy procházela důležitá obchodní stezka spojující Prahu s polským Kladskem.

 

Tisková zpráva ve formátu PDF

Kontakty:
Kladské pomezí, o.p.s., Němcové 2020, 547 01 Náchod, www.kladskepomezi.cz, tel.: 491 405 185
Markéta Venclová, ředitelka, e-mail: marketa.venclova@kladskepomezi.cz, tel.: 602 190 198
Lenka Lembejová, projektový manažer, e-mail: lenka.lembejova@kladskepomezi.cz, tel.: 725 972 033
Markéta Tomanová, manažer pro styk s veřejností, e-mail: marketa.tomanova@kladskepomezi.cz, tel.: 607 648 561
Jiří Švanda, šéfredaktor turistických novin, e-mail: jiri.svanda@kladskepomezi.cz, tel.: 602 221 701

Datum vložení: 11. 12. 2020 0:00
Datum poslední aktualizace: 11. 12. 2020 0:00
Autor: Ing. Jaroslav Kordina

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8
1
9
1
10
11 12 13
1
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Odkazy

Mikroregion Svazek obcí 1866

Mikroregion Úpa

Czech Point

HZS nahlášení pálení:

Nahlášení pálení

Odstávka elektřiny

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Mobilní rozhlas

mobilní verze webu

Počasí

Počasí Slatina nad Úpou

Počasí Slatina nad Úpou - Slunečno.cz

Teplota z čidla na budově úřadu

Turistický portál

Odkaz na Kladské pomezí

Exporty do RSS

RSS 0.91 RSS 1.0 RSS 2.0 Atom 1.0

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE:4
DNES:533
TÝDEN:3428
CELKEM:1276434

  • 310 obyvatel

  • Farnost Boušín

  • SDH

  • Myslivci

  • Zahrádkáři


nahoru