Obec Slatina nad Úpou
ObecSlatina nad Úpou

Značené turistické trasy

Naší obcí vede celé řada značených turistických tras. Většina jich vede atraktivní krajinou okolo významných stavebních nebo přírodních zajímavostí. Jejich popis naleznete v podrobnostech tohoto článku.

Turistické značkyČervená

Cesta Boženy Němcové z České Skalice do Červeného Kostelce

Červené značená cesta Boženy Němcové je skutečně páteřní pro náš kraj. Její počátek je ve Dvoře Králové nad Labem a konec v Náchodě kde navazuje na cestu Aloise Jiráska. Pro nás je zajímavá od České Skalice (možnost spojení vlakem i autobusem), odkud nás vede takzvanou Bažantnicí do Ratibořic k zámku. Pokračuje okolo mlýna, Starého bělidlo k Viktorčinu splavu. Pokračuje na Bílý most (turistický rozcestník) na Pohodlí a Babiččiným údolím na Červený most. Tady začíná území obce Slatina nad Úpou. Po necelých dvou kilometrech se u Slatinského mlýna údolí rozevře (turistický rozcestník) a opět zavře. To už kráčíme po Bathildině cestě (Panská cesta) ze které příkrým stoupáním vyjdeme nad Úpské údolí ke kostelíku na Boušíně (turistický rozcestník) a opět po příkré cestě sejdeme dolu k Boušínské lávce. Na koci údolí (konec území naší obce) projdeme okrajem Havlovic a vystoupáme k zřícenině hradu Vízmburk. Odtud okolo Devíti křížů do Červeného Kostelce (napojení na vlak i autobus) a dále neméně zajímavou cestou do Náchoda.

Turistické značkyModrá

Sever – od Slatinské mlýna do Lhoty za Červeným Kostelcem

Trasa vede od Úpy (Satinského mlýna) do Červené Hory kolem zbytků zříceniny stejnojmenného hradu souběžně s cyklotrasou 4056 vedoucí na Václavice. Dále pokračuje okolo Žebrácké rokle na Mstětín. U Žebrácké rokle se odděluje od Justinčiny stezky, která až sem vedla souběžně. Na vrcholu stoupání za Mstětínem jsou krásné rozhledy po okolních obcích, do údolí Úpy a na Krkonoše. Trasa dále vede okrajem obce Lhota za Červeným Kostelcem k vlakovému nádraží Červený Kostelec. Zde je možno přejít na červenou (Devět křížů) nebo pokračovat na horní konec Lhoty kde je napojení na zelenou trasu vedoucí na Trutnovsko.

Jih – z Horního Kostelce na Hořičky

Velmi atraktivní trasa vede z rozcestí v Horním Kostelci (U sekyrárny) směrem na jih přes Kostelecké končiny (známé místo z dob odboje ve druhé světové válce) na Horní rybníky (výhledy na Krkonoše a Jestřebí Hory) a přes les na Trubějov. Pokračuje do Řešetovy Lhoty (okolo vlakové zastávky) a údolím Olejnice přes Studnice do Třtice (možnost veřejného přístupu k pramenu železitouhličité kyselky). Po projití Žernovem procházíme okolo Ryzmburského statku a altánu na úzkou pěšinu vysoko nad řekou Úpou. Cesta vede dále na Červený most (území naší obce) a dále hlubokým údolím Hlubokého (Zlámaného) potoka (okolo bývalé tvrze Turyň) do Litoboře. Dále pak neustále stoupáme na Hořičky. Z trasy je krátká odbočka na Barunčinu vyhlídku ze ktré je nádherný výhled na krajinu mezi Úpou a Metují

Turistické značkyZelená

Z Litoboře přes Boušín do Červeného Kostelce

V Litoboři na modře značenou cestu navazuje zelená, která vás dovede na kraj obce Slatina nad Úpou. Když nebudete spěchat oceníte zachovalé stavby lidové architektury. V dolní části obce stojí dřevěná zvonice z pol. 18. století. Dále vede cesta okolo kostelíka a fary na Boušíně. Za Boušínem prudce klesá do údolí Úpy a po přejití Boušínské lávky romantickým údolím (Potůčky) do obce Stolín. Dále potom přes průmyslovou zónu a okolo tenisových kurtů do Červeného Kostelce (autobusové nádraží).

Datum vložení: 23. 2. 2014 0:00

Počasí

Počasí Slatina nad Úpou

Počasí Slatina nad Úpou - Slunečno.cz

Teplota z čidla na budově úřadu